Den store svenske mediakrigen

Posted on januar 2, 2013

0


sahlin-gillar-olika-2

Sverige stiller i en egen klasse når det gjelder å ha et totalitært media, hvor hensynet til å få den jevne svenske til å akseptere mere innvandring trumfer alle andre hensyn. I ingen annet vestlig land er gammelmedia så gjennomført når det kommer til å gi alle artikler en pro-multikult vinkling, og i ingen andre vestlige land bedriver media tilsvarende sensur, demoniseringskampanjer eller jakt på skjulte rasister.
I Sverige har dette religiøse hatet mot alt svensk i gammelmedia gått så langt, at det ikke lenger er mulig for en enkelt journalist å publisere noen kritikk av hva media holder på med for galskap. En sannferdig artikkel om innvandring ville ikke bare brukes av den onde siden som propaganda, den fremstiller indirekte kollegane som løgnere. Da det kun er onde rasister som motsetter seg at hvite skal bli en minoritet i eget land, så er det et tegn på at journalisten selv er en rasist, som ønsker å gasse 6 millioner jøder, hvis man skriver noe som kan gjøre at leserne vil kunne utvikle rasistiske holdninger.

vi-gillar-olika2_1288351tI Norge og i Danmark har ikke denne prosessen gått like langt, og det har hele tiden vært lov å snakke om at man må værne den norske og danske kulturen, selv om alt snakk om at man også må værne nordmenn og dansker i genetisk forstand ennå er fy-fy. I Sverige er ting langt mer ekstremt , da det til å med blitt rasistisk å snakke om etniske svensker de siste årene, som nåværende statsminister Reinfeldt fikk erfare, når han plumpet ut med at arbeidsledigheten blant etniske svensker ikke var høy.  Aftonbladet som «inte gillar främlingsfientlighet, men gillar olika» syntes at begrepet «etniske svensker» var så problematisk, at de måtte sette det i hermetegn, når de skulle kjefte på statsministeren.

Som med alle ting, så har den massive antihvite psykologiske krigføringen fra svensk media både fordeler og bakdeler. Bakdelene er at den jevne svenske er mye mer hjernevasket og undertrykket enn sine norske og svenske brødre, og langt mer redd for å uttale seg på noen måte,  som gjør at de kan mistenkes for å være skjulte rasister. Fordelen med svenske undertrykkelsen, var at svenske folkemordsmotstandere ikke slapp til i noe gammelmedia, uansett hvor mye de modererte seg, og at de derfor var at de var tvunget til å starte sitt eget media tidlig. Dette nye nasjonalistiske media var nettbasert, og ble raskt døpt nymedia, og består i hovedsak av nettforum, blogger og nettaviser.

Den svenske mediakrigen begynner.

Det første gammelmedia gjorde med denne nye trusselen, var å prøve å få de stengt. Ytringsfrihetsforumet Flashback ble f.eks. tvunget til å forlate Sverige, og flytte serverne til USA. Mange svensker hadde imidlertid fått smaken på ytringsfrihet og fravær av sensur, og Flashback.org har i dag over 700.000 medlemmer, og har ennå flere lesere.

Den neste gammelmedia-strategien var å late som nymedia ikke fantes, mens de trappet opp intensiteten på den antihvite krigføringen. Svenskene fikk derved ennå mer propaganda om hvor bra masseinnvandring var for Sverige, og hvor dumme og rasistiske de svenskene var som ikke forsto dette. Dette lot seg naturligvis ikke gjøres når 9 av 10 leserkommentarer protesterte vilt, så muligheter for anonyme leserkommentarer forsvant stort sett fra gammelmedia sine nettsteder. Først fra kontroversielle områder som innvandring og kriminalitet, men senere fra andre artikler også, da folk begynte å kommentere at de aldri fikk kommentere noe viktig.

Samtidig med dette økte nymedia radikalt, både i antall lesere og nettsteder, og da disse ikke hadde noen begrensninger i hva som kunne kommenteres, eller sensurerte annet enn ting som var direkte straffbart, fikk ikke bare ennå flere svensker sansen for usensurerte nyheter, de oppdaget også hvordan media fordreide virkeligheten når det handlet om innvandrere.

startbigInnimellom dette hadde svensken valg i 2010, og alle partiene og all gammelmedia utropte Sverige Demokraterna til fiende nummer 1. I god totalitær stil kjørte gammelmedia en massiv hatkampanje mot SD, hvor fokuset lå på at SDs essens var hat. På tross av at alle «gode» krefter hadde gjort sitt ytterste for å stoppe hatet, ble SD valgt inn i riksdagen, og har fortsatt å øke i takt med veksten til nymedia.

I dag er svensk nymedia blitt så sterke, at  svenske nasjonalister og folkemordsmotstanderne ikke avhengig av gammelmedia over hodet, og er derfor i stand til å angripe tilbake på mediedrev fra journalister, i steden for å bare forsvare seg hele tiden.

Sverige er derfor det eneste landet hvor de prohvite med sitt nymedia svarer på den psykologiske krigføringen fra det antihvite gammelmedia, slik at vi har fått en reel mediakrig med to stridførende parter, hvor også de prohvite når de store massene med sin propaganda.

Reklamer