Posted on mars 14, 2013

4


Dette intervjuet med Bjørn Halldal fra Morgenbladet syntes jeg var interessant, og tenkte at flere kunne ha interesse av å lese det.

Bjørn Funder Halldal

den siktede

Du ble pågrepet her?

Jeg lå der inne og sov. Så stod plutselig en haug politifolk her ute med helautomatiske våpen.

Var det dramatisk?

Jeg trodde ikke mine egne øyne. Det føltes som om jeg var kastet inn i filmen Enemy of the state. Hva den telefonsamtalen på bussen hadde utløst, kunne jeg ikke drømt om.

Hva skjedde på bussen?

Jeg snakket masse fleipete vas på telefon med broren min. Han syntes jeg hørtes altfor full ut, og ba meg dra hjem til kjæresten og legge meg. På spørsmål om hva jeg skulle og hvor, hadde jeg bare sagt “nei jeg skal til Oslo og sprenge Stortinget!” Jeg kunne like gjerne svart at jeg skulle fly til månen.

Du hadde skuddsikker vest på?

Jeg hadde fått noen trusler fra muslimske miljøer. En har skrevet på Facebook at “jeg og flere andre har planer for deg”. En annen gang ble jeg…

Vis opprinnelig innlegg 1 268 ord igjen

Posted in: Gjesteposter